1200km žygis aplink Lietuvą su vienu Nissan Qashqai kuro baku
Ne vienas esame svajoję apie tolimas keliones nuosavu automobiliu, tačiau vos tik pradedame planuoti ir skaičiuoti, viskas tuo ir baigiasi. Kodėl?
Vienas iš pagrindinių argumentų yra variklio kubatūra ir kuro sąnaudos. Ypač, kai kuro kainos milžiniškais šuoliais artėja prie, nepabūkime šio žodžio, "kosminių kainų", dažnas pamastomne jog tokioms kelionėms idealiausias automobilis būtų mažos kubatūros ir dyzelinis.
Paimkime, kad ir Nissan Qashqai su dyzeliniu 1,5 litro "Pure drive" varikliu. Mažos kubatūros, ekonomiškas variklis išvysto 110AG ir vidutiniškai sunaudoja 5,2l/100km. Klausimas vienas, ar su juo įmanoma nukeliauti toli. 65 litrų talpos kuro bakas ir nedidelės matematikos žinios leidžia manyti, jog su tokiu kiekiu kuro teoriškai pavyktų nukeliauti 1250 kilometrų. Bet tai tik teorija. Ar kas nors pabandė tai išbandyti praktiškai?
Kad jums to nereikėtų eksperimentuoti patiems, nusprendėme, tai padaryti už jus ir išsiruošėme į 1200 kilometrų kelionę aplink Lietuvą. Tikslas išbandyti teorinius paskaičiavimus bei įvykdyti tai, ko dar niekas Lietuvoje nėra daręs - apvažiuoti visą šalį su vienu kuro baku. Siekiai tikrai buvo ambicingi, nes dažnai teorija prasilenkia su praktika. Mintyse kirbėjo tik viena mintis - ar tikrai pavyks. Kad kelionė būtų dar įdomesnė, nusprendėme, kad tik kraštutiniu atveju naudosime į kelionę pasiimtą papildomą 5 litrų kuro talpą, kurią pavadinome "gėdos talpa". Taigi - tai jau tapo ir garbės reikalu.
Ir žinote ką? Mums pavyko! Į kelionę išvykome gegužės 26 dienos rytą, simboliniu metu, saulei tekant - 4 val. 58min., o grįžome sekančią dieną 1 valandą ryto. Po 1205 km ir 20 valandų pasivažinėjimo sugrįžome į tą pačią degalinę, kurioje pradėjome kelionę. Toje pačioje kolonėlėje užpylėme vėl pilną baką. Kolonėlės skaitliukas suskaičiavo 52 litrus kuro. Vadinasi, vienam šimtui kilometrų įveikti sunaudojome net mažiau nei oficialiai Nissan Qashqai užmiestyje sunaudoja (4,6 l) degalų ir gerokai mažiau nei kelionės pabaigoje rodė borto kompiuteris (4,9 l). Vidutinės kuro sąnaudos buvo vos 4,3 l/100 km. Įdomiausia tai, jog kuro bako rodyklė buvo ties paskutinio kuro bako ketvirčio riba, o borto kompiuteris žadėjo, jog dar galime ramiai nuvažiuoti 200 kilometrų. Vidutinis kelionės greitis buvo 80km/h, tačiau reikia nepamiršti, jog kelias nebuvo tiesus, pakeliui teko pravažiuoti dešimtis miestelių, sankryžų, šviesoforų ir geležinkelio pervažų.
Šiuo žygiu mes įrodėme ir dar vieną dalyką - lėtesnis ir ramesnis važiavimas ne tik yra saugesnis, bet ir padeda taupyti!
Kelionėje naudoto automobilio„Nissan Qashqai 1.5 dci Pure Drive" techniniai duomenys:
Automobilio svoris: 1320 kg
Variklio darbinis tūris: 1461 cm3
Variklio galia: 110 AG (81 kW)
Variklio sukimo momentas: 240 Nm
Pagreitėjimas iki 100 km/h: 12,4 sek.
Degalų bako talpa: 65 l
Pavarų dėžė: Mechaninė
Varomieji ratai: Priekiniai
Išbandyto automobilio kaina: 70 300 lt
Vienas iš pagrindinių argumentų yra variklio kubatūra ir kuro sąnaudos. Ypač, kai kuro kainos milžiniškais šuoliais artėja prie, nepabūkime šio žodžio, "kosminių kainų", dažnas pamastomne jog tokioms kelionėms idealiausias automobilis būtų mažos kubatūros ir dyzelinis.
Paimkime, kad ir Nissan Qashqai su dyzeliniu 1,5 litro "Pure drive" varikliu. Mažos kubatūros, ekonomiškas variklis išvysto 110AG ir vidutiniškai sunaudoja 5,2l/100km. Klausimas vienas, ar su juo įmanoma nukeliauti toli. 65 litrų talpos kuro bakas ir nedidelės matematikos žinios leidžia manyti, jog su tokiu kiekiu kuro teoriškai pavyktų nukeliauti 1250 kilometrų. Bet tai tik teorija. Ar kas nors pabandė tai išbandyti praktiškai?
Kad jums to nereikėtų eksperimentuoti patiems, nusprendėme, tai padaryti už jus ir išsiruošėme į 1200 kilometrų kelionę aplink Lietuvą. Tikslas išbandyti teorinius paskaičiavimus bei įvykdyti tai, ko dar niekas Lietuvoje nėra daręs - apvažiuoti visą šalį su vienu kuro baku. Siekiai tikrai buvo ambicingi, nes dažnai teorija prasilenkia su praktika. Mintyse kirbėjo tik viena mintis - ar tikrai pavyks. Kad kelionė būtų dar įdomesnė, nusprendėme, kad tik kraštutiniu atveju naudosime į kelionę pasiimtą papildomą 5 litrų kuro talpą, kurią pavadinome "gėdos talpa". Taigi - tai jau tapo ir garbės reikalu.
Ir žinote ką? Mums pavyko! Į kelionę išvykome gegužės 26 dienos rytą, simboliniu metu, saulei tekant - 4 val. 58min., o grįžome sekančią dieną 1 valandą ryto. Po 1205 km ir 20 valandų pasivažinėjimo sugrįžome į tą pačią degalinę, kurioje pradėjome kelionę. Toje pačioje kolonėlėje užpylėme vėl pilną baką. Kolonėlės skaitliukas suskaičiavo 52 litrus kuro. Vadinasi, vienam šimtui kilometrų įveikti sunaudojome net mažiau nei oficialiai Nissan Qashqai užmiestyje sunaudoja (4,6 l) degalų ir gerokai mažiau nei kelionės pabaigoje rodė borto kompiuteris (4,9 l). Vidutinės kuro sąnaudos buvo vos 4,3 l/100 km. Įdomiausia tai, jog kuro bako rodyklė buvo ties paskutinio kuro bako ketvirčio riba, o borto kompiuteris žadėjo, jog dar galime ramiai nuvažiuoti 200 kilometrų. Vidutinis kelionės greitis buvo 80km/h, tačiau reikia nepamiršti, jog kelias nebuvo tiesus, pakeliui teko pravažiuoti dešimtis miestelių, sankryžų, šviesoforų ir geležinkelio pervažų.
Šiuo žygiu mes įrodėme ir dar vieną dalyką - lėtesnis ir ramesnis važiavimas ne tik yra saugesnis, bet ir padeda taupyti!
Kelionėje naudoto automobilio„Nissan Qashqai 1.5 dci Pure Drive" techniniai duomenys:
Automobilio svoris: 1320 kg
Variklio darbinis tūris: 1461 cm3
Variklio galia: 110 AG (81 kW)
Variklio sukimo momentas: 240 Nm
Pagreitėjimas iki 100 km/h: 12,4 sek.
Degalų bako talpa: 65 l
Pavarų dėžė: Mechaninė
Varomieji ratai: Priekiniai
Išbandyto automobilio kaina: 70 300 lt