KELIAS Į SAUGESNES VASAROS ATOSTOGAS / Fakto Autocentras / Naujienos

KELIAS Į SAUGESNES VASAROS ATOSTOGAS

• Naujojo „Note" įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistema padidina vairavimo saugumą
• Nissan inžinieriai Europos keliais pravažiavo daugiau kaip 100.000 km ir išbandė naująją sistemą
• Nissan B segmentui siūlo „premium" segmento technologiją

Šiais metais visoje Europoje atostogaus apie 1,14 milijardo žmonių. Tai reiškia, kad vasaros metu daugelio laukia tolimesnės ar artimesnės kelionės. Vairuotojai, vairuojantys naująjį „Note" gali būti tikri, kad „Nissan" inžinieriai jau nuvažiavo didelius atstumus ir sukūrė technologiją, kuri padidina jūsų kelionių saugumą. Puikus pavyzdys yra įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistema, montuojama „Note" automobilyje.

Kartu su mažais vaikais automobiliu keliaujantiems tėvams yra gana sunku atidžiai stebėti kelią; tyrimų metu paaiškėjo, kad automobilyje esantys vaikai labiausiai trikdo vairuotojo dėmesį. Tai 12 kartų didesnis dėmesio trikdis lyginant su pokalbiu mobiliuoju telefonu. Gaila, tačiau išsiblaškę vairuotojai sukelia didžiąją dalį autoavarijų: dėl vairuotojo nedėmesingumo kyla 78 % avarijų, daug avarinių situacijų ir atsitiktinių nukrypimo iš eismo juostos atvejų. Įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistema gali padėti išvengti 1 iš 10 avarijų, kurios įvyksta keičiant eismo juostą kelyje.
Turėdami tai omenyje, Nissan inžinieriai Europos keliais pravažiavo daugiau kaip 100.000 km ir tūkstančius valandų bandė „Nissan Note" įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistemą, kuri yra Nissan „Safety Shield" technologijos dalis. Vairavimo saugumą padidinanti intelektuali inovacija - tai aplinką stebinti sistema, padidinanti vairavimo tikslumą ir įspėjanti vairuotoją.
„Nissan" atliktų įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistemos praktinių bandymų metu buvo pastebėta, kad važiuojant siauromais užmiesčio keliais galimi sistemos sutrikimai ir įspėjimas gali būti aktyvuotas anksčiau laiko, jeigu nėra įvertinami skirtingi kelio juostų žymėjimo ypatumai. Naujoji „Note" įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistema naudoja vaizdą, gaunamą iš integruotos aplinkinio vaizdo sistemos bei analizuoja saugumo sistemų siunčiamus duomenis. Todėl ši sistema nuolat prisitaiko prie kelio žymėjimo ir sąlygų. Tai leidžia Nissan „Note" įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistemai suprasti kada automobilis išvažiuoja į užmiesčio kelią arba greitkelį ir pakeisti vairuotojo įspėjimo signalus taip, kad jie tiksliai atitiktų vairavimo sąlygas.
Jeigu vairuotojas tampa mieguistas arba išsiblaškęs, jam siunčiamas įspėjimas, kai tik sistema nustato, kad automobilis krypsta iš eismo juostos. Tačiau, modernaus algoritmo dėka, kuris seka vairo komandas, įspėjimo signalas bus sulaikytas, jeigu sistema pastebės, kad vairuotojas atlieka sąmoningus manevrus.

Richard Picton, „Nissan" inžinierius atsakingas už „Safety Shield" technologiją sako: "Nissan siekia, kad šeimos galėtų saugiai mėgautis vasaros atostogomis. Šiam tikslui mes atlikome tūkstančius valandų trukusius bandymus ir sukūrėme modernią bei naują „Nissan Safety Shield" technologiją, pritaikytą 23 Europos šalių rinkoms. „Safety Shield" sistema buvo sukurta taip, kad ji veiktų lyg pagalbininkas, nuolat stebėtų situaciją ir užtikrintų jūsų kelionių saugumą."

Naujasis „Nissan Note" yra kupinas modernių technologijų, todėl vairavimas tapo dar saugesnis. Įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistema, aklosios matymo zonos stebėjimo / įspėjimo sistema, judančių objektų aptikimo sistema yra „Nissan Safety Shield" paketo dalis. Šiame pakete esanti aplinkinio vaizdo sistema suformuoja automobilio vaizdą iš viršaus (360o kampu) - nepakeičiamas dalykas statant automobilį siaurose vietose. 

Naujasis „Note" apjungia modernias technologijas ir aštrų dizainą. Tai pažangus mąstymas, pritaikytas visuose automobilio kūrimo ir gamybos procesuose.

„Nissan Safety Shield" paketą sudaro šios sistemos: 

Aklosios zonos stebėjimo / įspėjimo sistema 

Tai anksčiau tik premium segmente naudota funkcija. Nissan sistema naudoja galinio vaizdo kamerą, kuri aptinka „Note" aklojoje zonoje (abiejose pusėse) esančius automobilius. Aklojoje zonoje aptikus automobilį, įspėjamasis ženklas užsidega „Note" išoriniame veidrodėlyje. Jeigu vairuotojas įjungia posūkio signalą ir ruošiasi keisti eismo juostą, o sistema aptinka pavojingai priartėjusį automobilį, įspėjamasis ženklas pradeda mirksėti ir pasigirsta garsinis signalas.

Įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistema
Dar viena pažangi funkcija, pirmą kartą pritaikyta B segmento automobilyje yra įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistema, kuri atpažįsta automobilio nukrypimą iš eismo juostos. Galbūt manote, jog šiai funkcijai būtinas ant priekinio stiklo tvirtinamas radaras arba vaizdo kamera, tačiau „Note" naudoja tik galinę plataus apžvalgos kampo vaizdo kamerą. Moderni kompiuterinė programa atpažįsta netgi blankias eismo juostų žymėjimo linijas ir atpažįsta atsitiktinį automobilio nukrypimą iš eismo juostos. Tokiu atveju vairuotojui siunčiamas įspėjimas. Sistema yra išmani - ji automatiškai koreguoja jautrumą važiuojant užmiesčio keliais ir visiškai prisitaiko prie skirtingų vairavimo sąlygų.

Judančių objektų aptikimo sistema
Aplinkinio vaizdo sistema taip pat turi dar vieną funkciją - ji stebi, aplinką aplink automobilį. Tuo metu, kai įprasti parkavimo jutikliai vairuotoją įspėja apie jo kelyje esančias kliūtis, judančių objektų aptikimo sistema siunčia garsinį ir vaizdinį signalus tuo atveju, jeigu šalia automobilio aptinkamas judantis objektas (pvz., už atbuline eiga važiuojančio „Note" einantis vaikas). Bagažinės dangtyje integruotas išgaubtas lęšis ir plataus matymo kampo vaizdo kamera aprėpia vaizdą 180o kampu. Tai užtikrina nepriekaištingą matomumą automobilio šonuose. Vaizdo kameros generuojamas vaizdas pateikiamas 5,8 colio „Nissan Connect" ekrane.