ŽVILGSNIS Į NAUJĄJĮ „JUKE" IŠ ARČIAU
Dizainas
Iš visų savo konkurentų „Juke" visuomet išsiskiria išraiškingu dizainu. Crossover tvirtumu ir sportine išvaizda pasižymintis modelis tapo dizaino simboliu.
„Nissan" dizainerių komanda nepabūgo proporcijas keičiančių radikalių sprendimų, kurie galėjo pakenkti ryškaus charakterio „Juke" įvaizdžiui. Jiems pavyko sėkmingai pritaikyti dizaino pakeitimus ir patobulinimus ne tik išsaugant, bet ir sustiprinant pripažintiems „Nissan" crossover automobiliams būdingus bruožus.
Priekinėje dalyje įrengti naujo dizaino viršutiniai žibintai, išsiskiriantys „Nissan" būdinga bumerango forma - tokius žibintus galime aptikti „370Z", naująjame „Qashqai" ir „Murano" modeliuose. Be to, dabar integruoti ryškūs LED dieniniai žibintai. Priekiniai žibintai siūlomi su ksenoninėmis lemputėmis geresniam matomumui užtikrinti ir su naujais lęšių gaubtais. „Juke" priekį išryškina naujos, efektingesnės V formos radiatoriaus grotelės. Žemiau esantys elementai įgijo griežtesnes formas panaudojus naują apdailą bamperio apačioje.
Atnaujinti ir durų veidrodėliai: juose integruota LED posūkio signalo juosta ir aplinkinio vaizdo sistemos kamera (jei komplektuojama).
Galinis bamperis tapo agresyvesnis ir pritapo prie naujų bumerango formos galinių žibintų su LED technologija. Šie sprendimai išryškina naujojo „Juke" siluetą naktį.
Siūloma nauja spalvų paletė, kuri dabar išplėsta iki dešimties spalvų, tarp jų ir trys naujos: Sunlight Yellow metallic, Ink Blue metallic bei solid Red.
Kalbant apie išorės pakeitimus, reikėtų paminėti platų lengvojo lydinio ratlankių asortimentą. Baziniuose „Visia" modeliuose kaip standartinė įranga montuojami 16 colių lengvojo lydinio ratlankiai, o „Acenta" ir „Tekna" versijoms siūlomi įvairaus dizaino 17 arba 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai. Taip pat bus galima rinktis naujus 18 colių lengvojo lydinio ratlankius su spalvotomis detalėmis, kurie padės sukurti savitą automobilio stilių.
Praktiškumas
Dėl pritaikytų naujų dizaino sprendimų bagažinės tūris padidėjo net 40 proc. (dviem ratais varomuose modeliuose). Bendra bagažinės talpa yra didžiausia visoje klasėje - tai net 354 l. „Juke" bagažinėje pakanka vietos dideliam ir vidutinio dydžio lagaminams, kurių nesutalpinsi kituose tos pačios klasės automobiliuose. Be to, „Juke" bagažinė yra gili ir plati, todėl į ją galima įdėti sulankstomą vaikišką vežimėlį.
Daugiau erdvės pritaikymo galimybių atveria galinės sėdynės, kurias galima nulenkti suformuojant lygų pagrindą. Taip lengviau gabenti didelius daiktus. Erdvę galima lengviau modeliuoti ir dėl dviejų lygių grindų bagažo skyriuje.
Galiausiai siūloma dar vienas pasirinkimas - didelis atidaromas stiklinis stoglangis, kuris „Tekna" savininkams atveria visiškai naują pasaulį tiesiogine to žodžio prasme. Pro jį į saloną patenka ne tik šviesa, bet ir gaivus oras, kai tik to pageidaujama. Atidarius stoglangį, įstiklinta plokštė užslenka ant galinės stogo dalies, todėl salono vidaus aukštis nesumažėja. Įstiklinta plokštė yra 964 mm pločio ir 837 mm ilgio. Ji užima du trečdalius stogo ploto. Atidarius stoglangį, angos plotis siekia 693 mm, o ilgis - 301 mm. Šis stoglangis sukuria neprilygstamą erdvės pojūtį.
Naujoji „NissanConnect" sistema
Kaip ir kituose „Nissan" crossover modeliuose, „Juke" komplektuojama naujausios kartos „NissanConnect" sistema, dabar leidžianti prijungti išmanųjį telefoną ir dideliame 5,8 colio spalvotame liečiamajame ekrane naudoti įvairias programėles - nuo socialinių tinklų iki pramogų (įskaitant radiją internetu). Naujausios kartos palydovinėje navigacijos sistemoje įdiegta „Google" paieškos programa. Ši programa leidžia sužinoti pačią naujausią informaciją apie įvairias vietas - degalines, viešbučius, kavines ir kitus dalykus. Visos šios vietos gali būti ieškomos naudojantis „Google" valdymo balsu funkcija ir suskirstytos pagal atstumo bei klientų reitingavimo kriterijus.
Naudodamasis „Send-to-Car" funkcija, vairuotojas taip pat gali suplanuoti kelionę sėdėdamas namuose ir mygtuko spustelėjimu persiųsti instrukcijas į savo automobilio „NissanConnect" sistemą. Ši sistema siūlo ir „Bluetooth" srautinės garso transliacijos funkciją bei mobiliojo telefono sąsają, taip pat „Aux-in" ir USB jungtis.
Ekrane pateikiami ne tik informacinės - pramoginės sistemos ir navigacijos įrangos duomenys, bet ir naujausios kartos „Nissan" aplinkinio vaizdo sistemos kamerų fiksuojamas panoraminis vaizdas. Ši novatoriška įranga pateikia vairuotojui išsamų vaizdą aplink automobilį „iš paukščio skrydžio" realiu laiku, kad jis galėtų saugiai ir lengvai manevruoti.
Pirmąkart „Juke" montuojama „Nissan Safety Shield" sistema
Naujuosiuose „Juke" modeliuose montuojama pripažinimo sulaukusi „Safety Shield" sistema. Tai dar vienas „Nissan" žingsnis į priekį savo automobiliuose diegiant saugos technologijas. „Nissan Safety Shield" sistema „Tekna" modeliuose montuojama kaip standartinė įranga. Naudodama aplinkinio vaizdo sistemos kameras ir pažangią elektroninę bei programinę įrangą, „Safety Shield" sistema tarpusavyje susieja keletą saugos įrenginių.
Žemiau aprašytos visos „Juke" montuojamą „Safety Shield" sistemą sudarančios technologijos.
Nukrypimo iš važiuojamosios juostos įspėjimo sistema
Tai ypač pažangi sistema, kuri įspėja vairuotoją, kai naujasis „Juke" ima krypti iš važiuojamosios juostos. Nukrypimo iš važiuojamosios juostos įspėjimo sistemoje įdiegta moderni vaizdo nuskaitymo programinė įranga, kuri atpažįsta kelio ženklinimą. Remdamasi šios įrangos duomenimis, sistema gali nustatyti automobilio judėjimo trajektorijos kitimą. Jei automobilis ima krypti iš važiuojamosios juostos vairuotojui neįjungus posūkio signalų, sistema siunčia įspėjimą.
Aklosios zonos įspėjimo sistema
Aklosios zonos įspėjimo sistema naudoja aplinkinio vaizdo kamerų fiksuojamus automobilius, nepatenkančius į vairuotojo regėjimo lauką, ir iškilus būtinybei įjungia dėmesio neblaškančią įspėjamąją lemputę, įrengtą durų veidrodėliuose. Kai sistema užfiksuoja automobilį pavojingoje zonoje, vairuotojui rengiantis persirikiuoti į kitą eismo juostą, lemputė ima mirksėti ir pasigirsta įspėjamasis garso signalas.
Judančių objektų aptikimo sistema
Naujajame „Juke" įrengtą judančių objektų aptikimo sistemą sudaro automobilio priekyje ir gale įrengti statymo jutikliai bei „Nissan" aplinkinio vaizdo sistema, leidžianti matyti panoraminį vaizdą automobilio statymo metu. Tai užtikrina dar saugesnį vairavimą.
Jei automobiliui stovint į keturiomis kameromis stebimą zoną patenka judantis objektas, sistema siunčia įspėjamąjį garso signalą ir pažymi vietą, kurioje buvo užfiksuotas šis objektas. Automobilio bagažinės dangtyje įrengta galinio vaizdo AVM kamera išgaubtu objektyvu fiksuoja vaizdą didesniu negu 180° kampu, atverdama plačią aplinkos automobilio gale matymo perspektyvą. Kameros užfiksuoti vaizdai rodomi centrinėje konsolėje įrengtame „NissanConnect" ekrane.
Automobilio kompiuteris rūpinasi, kad ši be galo svarbi kamera visuomet būtų švari. Aptikęs nešvarumus ant objektyvo, jis įjungia plovimo ir džiovinimo sistemą, kuri automatiškai nuplauna ir nusausina lęšio paviršių.
Varikliai ir transmisijos
Naujajam „Juke" modeliui siūlomi iš viso penki varikliai: trys ankstesnieji - 1,6 l 94 AG, 1,6 l CVT 117 AG bei neseniai pasirodęs ir didelio atgarsio sulaukęs 1,5 l dCi 110 AG - ir dvi naujos benzininės versijos.
Aljanso sukurtas 1,2 l DIG-T benzininis variklis pakeis 1,6 l 117 AG galios agregatą. Tai pažangus variklis su turbokompresoriumi ir tiesioginio įpurškimo sistema, kurio galia siekia 115 AG (85 kW), o sukimo momentas - 190 Nm.
Nors ir nedidelio darbinio tūrio, 1,2 l (1197 cm3) variklis su turbokompresoriumi yra labai galingas. Jis užtikrina greitą automobilio įsibėgėjimą ir didelį sukimo momentą (190 Nm), todėl yra ne mažiau lankstus nei ankstesnis 1,6 l natūralaus įsiurbimo agregatas.
Dėl mažesnio naujojo variklio svorio, kuris dabar komplektuojamas su šešių pavarų transmisija, į standartinės įrangos komplekto sudėtį įeinančios „Stop/Start" sistemos ir gerokai mažesnių kuro sąnaudų, „Juke" tampa ekonomišku ir aplinką tausojančiu automobiliu. 1,2 l DIG-T variklis į aplinką išskiria tik 129 g/km anglies dvideginio, o kuro sąnaudos sudaro vos 5,6 l/100 km.
Laikantis variklių svorio ir matmenų mažinimo principo, buvo patobulintas 1,6 l DIG-T benzininis variklis, siekiant padidinti jo sukimo momentą, zonoje iki 2000 aps./min. Šis variklis išvysto 190 AG (140 kW) galią ir jau atitinka „Euro 6" taršos normas, į aplinką išskirdamas tik 139 g/km anglies dvideginio (tai dviem ratais varomų modelių rodiklis). Iš įdiegtų naujų sprendimų būtina paminėti didesnį suspaudimo laipsnį (nuo 9,5 iki 10,5:1), patobulintas trintį mažinančias technologijas ir įrengtą aušinamąją išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemą.
Kartu su 1,6 l DIG-T varikliu montuojama ne tik mechaninė šešių pavarų dėžė. „Juke" modeliams su keturių varomųjų ratų sistema siūloma ir naujoji pažangi „XTronic" transmisija.
Nauja „XTronic" transmisija yra patobulinta pirmojo „Juke" modelio „CVT" transmisijos versija. Ji užtikrina tolygaus ir natūralaus važiavimo pojūtį. Naujoji transmisija dabar siūlo geriausią klasėje pavarų perdavimo skaičiaus paskirstymą, užtikrindama 17 proc. platesnį diapazoną nei senesnė versija. Tai tarsi standartinė transmisija, kurioje naudojamas didesnis pavarų skaičius. Šis patobulinimas lemia geresnį pagreitėjimą važiuojant nedideliu greičiu, rafinuotesnes važiavimo savybes bei didesnę degalų ekonomiją važiuojant pastoviu greičiu. Didesnį efektyvumą padėjo pasiekti ir 40 proc. sumažinta vidaus trintis. Taigi „XTronic" transmisija pasižymi abiejų tipų pavarų dėžėms būdingomis geriausiomis savybėmis - dinamišku pavarų perjungimu didinant greitį ir tolygiu galios perdavimu važiuojant ramiai.
Važiuoklė
Kaip ir anksčiau, pirkėjai gali rinktis ir keturiais ratais varomą „Juke" modelį su „Nissan ALL-MODE 4x4i" transmisija. Šioje sistemoje, kuri yra montuojama su 1,6 l DIG-T „XTronic" galios agregatu, įdiegta „Nissan" sukimo momento kontrolės technologija (TVS), kuri padeda sklandžiai įveikti posūkius ir pagerina ratų sukibimą su kelio danga.
Sistema paskirsto sukimo momentą tarp priekinės ir galinės ašių (ne didesniu nei 50:50 santykiu), taip pat tarp dešinės ir kairės pusių galinėje ašyje. Sistema renka informaciją iš įvairių šaltinių (matuojamas ratų sukimosi greitis, vairo pasukimo kampas, kampinis nuokrypis ir šoninė apkrova), kad galėtų numatyti vairuotojo ketinimus.
Tvirtesnis sukibimas darant posūkį užtikrinamas nukreipiant didesnį sukimo momentą į išorinį galinį ratą ir pakoreguojant vairo pasukimo kampą. Sistema greitai ir tiksliai reaguoja į krypties keitimo komandas, nepriklausomai nuo to, ar atliekamas posūkis ar rikiuojamasi į kitą juostą. Atliekant posūkį, sistema sutelkia didesnę galią į išorinį ratą. Dėl sukimo momento skirtumo tarp dešiniojo ir kairiojo ratų pakoreguojama automobilio trajektorija ir jis išlieka stabilus.
Įranga ir versijos
Visuose modeliuose kaip standartinė įranga montuojami LED dieniniai žibintai, CD grotuvas/radijas su „AUX-In" lizdu, pavarų perjungimo indikatorius, skatinantis rinktis efektyvesnį vairavimo būdą ir padangų slėgio kontrolės sistema. „Visia" 1,5 l dCi ir 1,6 l „Pack" versijoms dar siūlomi lengvojo lydinio ratlankiai, mechaninis oro kondicionierius, borto kompiuteris ir vairuotojo sėdynė su aukščio reguliavimo funkcija.
„Acenta" modelių įrangos sąrašą papildo priekiniai rūko žibintai, 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai, automatinis oro kondicionierius, garso sistemos nuotolinio valdymo jungikliai, „Bluetooth" sąsaja telefonui prijungti ir srautinės garso transliacijos funkcija, pastovaus greičio palaikymo sistema ir greičio ribotuvas, „Nissan" dinamikos valdymo sistema ir chromuotos vidaus apdailos detalės.
Naujajame „Juke" modelyje montuojama „Nissan" dinamikos valdymo sistema, pagerinanti dinamines automobilio savybes. Tai pažangi automobilio kontrolės technologija, vairuotojui siūlanti tris skirtingus važiavimo režimus - „Normal", „Sport" ir „Eco" - kartu su pateikiama momentine važiavimo informacija ir nustatymų valdikliais.
„Tekna" modeliuose taip pat montuojami elektra valdomi nulenkiamieji durų veidrodėliai, šviesos ir lietaus jutikliai, elektroninio rakto sistema su „Start/Stop" funkcija ir